Oricare ar fi rețeta ta de a dormi mai repede și mai bine, fie că e vorba de perne moi, așternuturi fine sau draperii la geam, ia în considerare și culorile pe care le folosești în cameră, începând cu cea a pereților. Culoarea dormitorului tău nu doar că are un impact asupra modului cum arată spațiul, dar afectează și maniera în care camera te face să te simți. Totul se restrânge la două grupe de culori. Culorile reci sunt mai potrivite pentru momentele cu tine însuți, în timp ce culorile calde sunt mai potrivite pentru încăperile destinate socializării, unde vrei să stimulezi comunicarea și creativitatea.

Dacă vrei să creezi o atmosferă senină, liniștită, optează pentru albastru mut, care este considerată ca fiind cea mai relaxantă nuanță. Conform statisticilor, persoanele care dorm într-o cameră cu nuanțe de albastru au parte de cel mai liniștitor somn cu o medie de 7 ore și 52 de minute. Dacă albastrul nu ți se potrivește, poți opta pentru nuanțe precum mușchi verde, galbel pal sau argintiu, care au un efect similar.
Culoarea violet este considerată ca fiind cea mai nepotrivită pentru un mediu ambiant de dormit, cu o medie de doar 5 ore și 56 de minute pe noapte. Nuanțe precum alb steril sau culori primare, cum ar fi roșul care sugerează pericolul și crește tensiunea arteriala, ar trebui și ele evitate. Totodată, este indicat să optezi pentru un finisaj mat, nu strălucitor.

Cu toate acestea, la final de zi, culorile pe care le folosești în dormitor nu o să te vindece de insomnii, deși acestea sunt culori recomandate din punct de vedere științific, preferințele personale au un rol important de asemenea. Este recomandat să iei în considerare știința culorilor, însă alege o culoare care are un impact pozitiv asupra ta. Dacă ești atras de nuanțele de verde spre exemplu, olive sau verde mușchi ar putea fi o alegere mai potrivită decât nuanțele de albastru.

Suplimentar culorilor cu care îți amenajezi dormitorul, ia în considerare sunetul, simțul tactil și mirosul. Dacă dormitorul tău e prea luminat, poate afecta negativ hormonul care induce somnul (melatonina). Sunetul, fie că e vorba de un partener care sforăie 🙂 sau de un caine care latră, poate de asemenea să îți întrerupă somnul (o idee bună în acest sens sunt dopurile de urechi). Și nu în ultimul rând, oferă atenția cuvenită confortului pe care ți-l oferă patul tău și folosește miresme calmante precum lavanda care te va ajuta să te relaxezi la finalul unei zile lungi și obositoare.